Uykuda Güzelleşin

Uyku güzelliğin en etkili ilacıdır. Geceleri cildimiz, gündüze oranla kendini sekiz kat daha çabuk yeniler. Hücreler ve damarlar aktif bir şekilde çalışır ve cilt daha gergin olur. Gece yatmadan önce süreceğiniz bir nemlendirici de sabahları cildinizin daha pürüzsüz olmasını sağlar.

Midenizin geceleri rahat etmesini istiyorsanız, yatmadan önce hafif bir şeyler yemeğe özen göstermelisiniz. En ideali makarna, ekmek veya patatestir. Çünkü karbonhidrat, vücudu uykuya hazırlar. Çikolata, içerdiği mutluluk hormonu seratonin sayesinde vücudun rahatlamasını ve gevşemesini sağlıyor.

Yatmadan önce ayak tabanlarınıza, saç derinize ve alnınıza masaj yapabilirsiniz. Ne kadar rahatladığınızı ve gece daha iyi uyuduğunuzu fark edeceksiniz.

Kendinize sıkı bir uyku programı hazırlayın. Gece yatacağınız ve sabah kalkacağınız saatler belli olsun. Daha rahat uyumak istiyorsanız, yatmadan önce bir kaç ısınma hareketi yaparak kaslarınızın gevşemesini sağlayın.

Gece için üretilen nemlendiriciler ve vücut losyonları içerdikleri maddeler sayesinde sakin ve huzurlu bir gece geçirmenizi sağlar. Bu nedenle yatmadan önce vücudunuzu bakım ürünleriyle beslemeyi ihmal etmeyin.

Cola, çay, kahve ve nikotin uykunun en büyük düşmanlarıdır. Yatacağınıza yakın bunlardan uzak durun. Alkolü ise fazla kaçırmayın. Bir bardak bira veya şarap rahat uyumanızı sağlayacak, fakat daha fazlası uyumanızı engelleyecektir.

Yattığınız oda da uykunuzun aynasıdır. En ideal odalar; ses olmayan, karanlık, iyi havalandırılmış ve maksimum 18 derece olan odalardır. Uyuduğunuz odada mavi rengin hakim olmasına özen gösterin. Çünkü mavi insanı dinlendirir. Gece rahat uyumak istiyorsanız, size bir önerimiz var: Su dolu bir kâsenin içine 2-3 gül ve 5 damla gül yağı koyun ve başucunuza alın. Cosmotürk’ün haberine göre, sabah ne kadar huzurlu uyandığınızı fark edince, siz de şaşıracaksınız.

Stresli ve yoğun bir gün mü geçirdiniz? O zaman küveti ılık suyla doldurun, içine lavanta ve biberiye esansları ekleyin ve günün yorgunluğunu üzerinizden atın.

Yatağınıza yattıktan kısa bir süre sonra uykuya dalamıyor ve sürekli bir yandan bir yana dönüyorsanız, yatmadan önce bir şeyler okumayı deneyin. Tercihinizi güzel bir aşk hikâyesinden yana yaparsanız, daha huzurlu bir şekilde uykuya dalacağınızdan emin olabilirsiniz. Hatta kısık seste klasik veya hafif müzik de hiç fena olmaz.

Bebeğiniz Uyumak İstemiyor mu?

Anneler bebek büyütmede en büyük sıkıntıyı genellikle yemek ve uyku konularında yaşıyor. Ancak uzmanlara göre, uyumak istemeyen her bebek için durum sanıldığı kadar vahim olmayabilir.

Bebeğiniz bir seferde 20-30 dakikadan fazla uyumuyorsa, ama yine de dinlenmiş ve iyi görünüyorsa, onu nasıl uyutacağınız kafanızı kurcalamasın. Uzmanlar bunun normal olabileceğini ve bazı bebeklerin vücut ritimlerinin bu şekilde çalıştığını söylüyor. Çoğu bebek sabah ya da öğle saatlerinde uzun bir uyku yerine, günde 3-4 kez kısa uykular uyumayı tercih eder. Uzmanlar, çocuğunuz günde 3 kez uyumasa bile endişelenmemenizi ve bütün günü onu uyutmak için ne yapabileceğinizi düşünerek geçirmemenizi öneriyor. Çünkü ihtiyaç duyarsa zaten uyuyacaktır.

 

Çocukların Gün İçinde Uyuması İçin Yapılabilecekler (3 Yaş Altı Çocuklar İçin)

– Rutine bağlı kalın. Çocuklar yetişkinler gibi açlıklarını ve uyku durumlarını ifade edemezler. Bu nedenle günlük programlarına sadık kalmak uyku düzenleri için önemlidir.

– Esnemeleri öfke nöbetlerine dönmeden uyku işaretlerini kaçırmayın.

– Uyku yeri belirleyin.

– Bebeğiniz uyanıkken onunla oynayın ve eğlenin. Onu uyumaya özendirmek için uyanık olduğu zamanlarda onunla yakından ilgilenin. Bebeğinizle göz teması kurun; mesela çamaşırları katlarken ona şarkılar söyleyin ya da telefonda konuşurken, telefondaki kişiye değil de bebeğinize konuşuyormuş gibi yapın. Çarşıya pazara gitmek bile, farklı sesler ve görüntüler ile karşılaşması anlamında bir bebek için eğlenceli olabilir.

– Bebeğinize kendi uykusunu yönetmeyi öğretin. Gece uykularında olduğu gibi, çocuğunuzu gündüz uykularına da kendiliğinden dalması için cesaretlendirin. Çocuğunuza uyuması için türlü numaralar yaparak yardımcı olmaya çalışma hatasına düşmeyin. Onu bebek arabasıyla yürüyüşe çıkarmak ya da arabayla gezdirmek veya meme emerken uyumasına izin vermek gibi örnekleri olan bu hatalı yaklaşımları, her uyku için tekrarlamak sizin için gerçekten zor olacaktır.