Sağlık için bol su için!

İnsan hayatı için su, havadan sonra gelen en önemli madde. Gıdasız haftalarca yaşayabilmemize karşın susuz ancak birkaç gün yaşayabiliyoruz. Su içme alışkanlığı edinmemiz pek çok açıdan mucize faydalar sağlıyor.

Günlük su tüketim miktarı yaşımıza ve cinsiyetimize göre değişiyor. Bu oran % 42 ile % 71 arasında değer alıyor. Çocukların vücutlarında su oranı fazla; ancak yaş ilerledikçe bu oran düşüyor ve yerini yağa bırakıyor. Yetişkin bir insanın vücudunun yaklaşık % 60’ını su oluşturuyor. Günde ortalama 10 bardak su kaybediyoruz ve kaybedilen bu miktarın yerine getirilmesi gerekiyor. bir günde tükettiğimiz 8 – 12 bardak su bu eksikliği gidermemiz için yeterli oluyor.

Suyun bu denli gerekli bir yaşam maddesi olmasına karşın yeterince önem addedilmediği ortada. Genel olarak su içme kültürüne sahip değiliz. Bu kültürü hem kendimiz hem de çocuklarımız için kazanmamız gerekiyor. yediklerimizi kolay sindirmemiz, hücrelerdeki emilimi ve taşınması; hücre, doku ve organ sistemlerinin çalışması; vücut ısısının dengelenmesi; zararlı maddelerin vücuttan atılması; eklem yerlerinin kayganlığının sağlanması ve saymakla bitmeyecek pek çok işleve yardımıdır bol su tüketimi. Bu sebeple sabah kalktığımızda ilk yapacağımız işlerin başında gelmeli iki bardak su içmek.

Kilo kontrolü için, yemekten önce su tüketin

Hepimizin malumu olduğu üzere su, kilo kontrolünde de oldukça etkili. Yemeklerden önce su içmemiz tokluk hissi verdiğinden fazla yememizi engelliyor. Çok acıkmadan yemek yemek ve çok doymadan sofradan kalkmak kilo kontrolü için son derece önemli, su bu alışkanlığı da edinmemize yardımcı oluyor. Su iştahı bastırarak vücutta depo edilmiş yağları kullanmamıza yardımcı oluyor.

Araştırmalar göstermiştir ki alınan su miktarı azalınca vücutta depolanan yağ miktarı artmaya başlamaktadır. Su, kilo kaybetmek ve bir daha almamak için ideal bir alternatiftir. Çoğu insanın suyun değerini önemsememesine rağmen sürekli kilo kaybı için öncelikli formül sudur. Kilolu bireylerin daha çok suya ihtiyacı vardır. Çünkü bu bireylerin metabolik yükleri fazladır. Yağların kullanılmasında suyun özel bir yeri olması nedeniyle kilolu bireyler suya çok daha fazla ihtiyaç duyarlar. Kilolu bir kişi her 12 kilo fazlası için bir bardak daha fazla su içmelidir. Eğer egzersiz yapılıyorsa ya da hava sıcak veya kuru ise yine tüketilen su miktarı artırılmalıdır. İdrarınızı yaptıktan sonra, kaybedilen sıvıyı yerine koymak için bir bardak su içmelisiniz. Soğuk suyun bedende daha çabuk yayılması ve kana daha hızlı karışması sebebiyle tercih edilmesi daha gerekli olduğu belirtiliyor.

Vücuttan su ve ödem atmak için bitkisel çözümler:

Yaz mevsimini yaklaşmasıyla birlikte özellikle hanımlar için son derece önemli olan kilo probleminden bitkilerden faydalanarak kurtulmak mümkün. Bitkiler hem ucuz, hem bol hem de doğru tüketildiği sürece hiçbir yan etkiye neden olmuyor.

Çoğumuzun düşündüğü gibi fazla kiloların hepsi yağ değildir, bir kısmı vücutta tutulan sıvılardır. Gereksiz yere vücutta tutulan bu sıvılar ödem olarak adlandırılır. Ödeme sebep olan pek çok hastalık vardır. Vücutta tutulan bu sıvıların atılması için etkili birkaç bitkiyi sizler için paylaştık.

ISIRGAN YAPRAĞI

C vitamini, potasyum, kalsiyum ve demir deposudur. Böbrekleri çalıştırmada son derece faydalıdır ve metabolizmayı dengeler. Etkili bir antioksidan olarak bilinir. Uygun miktarlarda tüketildiğinde hiçbir yan etkisi gözlenmemiştir. Limon suyu, nar ekşisi gibi soslarla taze olarak tüketilir. Tüketilmeden önce iyice yıkanmalıdır. 1 tatlı kaşığı kuru yaprak 1 su bardağı kaynar suda yaklaşık 5 dakika demlenir ve günde 2 kez içilebilir.

FUNDA YAPRAĞI

‘Süpürge otu’ olarak da bilinen funda bitkisi 1 metre boyunda pembe beyaz renkli çiçekli her dem yeşil bir çalıdır; küçük ve iğne şeklinde yaprakları vardır. Tek başına zayıfalamaya yardımcı değildir. Takviye amacıyla zayıflama reçetelerine eklenir. İdrar söktürücüdür, selülitlerin giderilmesinde etkilidir. 1 tatlı kaşığı funda yaprağı 1 su bardağı kaynar suda demlenir ve günde iki bardak tüketilir.

MISIR PÜSKÜLÜ

Dişi çiçeklerden alınır ve gölgede kurutularak hazırlanır, mısırın en faydalı yeridir. Uzun yılar zayıflama amaçlı kullanılagelmiştir. İdrar söktürücüdür. 1 tatlı kaşığı ince kıyılmış mısır püskülü 1 su bardağı kaynar suda 5 dakika kadar demlenir ve günde 3 kez yemeklerden önce tüketilir.

KİMYON

sindirimi kolaylaştırır, metabolizmayı düzenler, idrar miktarını artırır ve vücuttaki ödemi atmaya yardımcı olur. Bir fincana bir çay kaşığı iave edilip tüketilebilir. Diyet listelerinde baharat olarak kullandırılır. Kahvaltıda, çorbalarda, tavuk ve et yemeklerinde günde 1-3 çay kaşığı tüketilmesinde fayda vardır.

KİRAZ SAPI

Kiraz ve vişnenin kurutulmuş sapları idrar söktürücü, ödem çözücü etkiye sahiptir. Küçük boydaki idrar yolu taşlarının ve kumlarının düşürülmesine yardımcı olur. Yarım litre kaynar suya 30 gr kiraz sapı eklenip 10 dakika kadar demlenir ve günde 3 fincan aç karnına içilir. Özellikle menapoz dönemindeki kadınlara son derece faydalıdır.

 

Yukarıda faydalarını açıkladığımız bitkiler porselen bir demlikte bir arada demlenip günde 3 fincan içilebilir. Bir demlik kaynar suya her birinde birer tatlı kaşığı ekleyip 5-10 dakika demledikten sonra tatlandırıcı kullanmadan içebilirsiniz. Hiçbir bitki tek başına bir etki etmez, ancak doğru kullanım ve egzersiz yardımıyla etkileri ortaya çıkar.