Dr. Ender Saraç’tan Göbek Eriten Diyet

Doktor Ender Saraç pek çok kadının ortak derdi olan göbek yağlarını eritmek için özel bir diyet programı öneriyor.

Ender Saraç diyor ki: “Eğer göbeğiniz, basenleriniz gibi belli bir bölgenizi zayıflatmak istiyorsanız, fakat bu konuda başarılı olamıyorsanız sakın umutsuzluğa kapılmayın. Belirli bölgelerden zayıflamayı ancak özel diyetler uygulayarak gerçekleştirmeniz mümkün. Ben size 3 haftada, özellikle göbek ve bel bölgenizden incelmenizi de sağlayacak özel bir program açıklıyorum.” Aynı zamanda şöyle de bir uyarı yapıyor: “Ancak öncelikle şu noktayı belirtelim ki; yalnız diyet yaparak bölgesel zayıflamayı tam anlamıyla gerçekleştiremezsiniz. Diyetle birlikte özel egzersiz ve bazı özel bitkisel mönüler gerekmektedir. Bu programı üç hafta uyguladığınızda 21’inci günün sonunda vücudunuzdaki müthiş incelmeyi hayretle göreceksiniz.”

Mekik hareketi

Dizleriniz bitişik ve ayaklarınız birbirine paralel olacak biçimde tabanlarınız yeri gösterirken iki elinizi ensenize koyarak hızlı hızlı, sık sık ve kesik kesik hareketler ile karnınız acıyana kadar sabah ve akşam ellişer defa bu hareketi yapın.

Bu hareket özellikle karın bölgenizdeki kasları güçlendirir, yağ dokusunu harekete geçirerek yağların yanmasına yardım eder.

Sopalı hareket

Sopalı harekette de bir sopayı ense kökünüze alarak iki elinizi geçirin. Ayaklarınızı yere sağlam basarak süratli bir şekilde sağa ve sola doğru daha çok kalçadan yukarısını hızlı bir şekilde döndürerek bir kaç dakikada bu hareketleri yapın. Bu hareket karnın yan tarafındaki kasların şekillenmesi ve göbeğin erimesini sağlamaktadır.

Bel kasları için mekik

Bir taraftaki kolunuzu, bükülmüş olan diğer taraftaki dizinize doğru hafifçe, sık sık ve seri hareketler ile yakınlaştırmaya çalışın. Bu hareketi de birkaç dakika dayanabildiğiniz kadar yapmaya gayret edin. Daha sonra diğer taraftaki ayağınızı ve kolunuzu değiştirin. Bu hareket karnınızın yan tarafına doğru olan kasları çalıştırmak için yararlı olacaktır.

Haftanın tek günlerinde bunları yiyin (diğer günler serbest!)

Kalkar kalkmaz: Bir su bardağı ılık ballı-limonlu su (içine yarım tatlı kaşığı bal, 10 damla limon koyun).

Sabah sporu: 35 – 40 dakika tempolu yürüyüş yapın. Bol ter atmaya gayret edin. Ardından yukarda anlatıldığı gibi 15-20 dakika spor.

Duş: Ham ipek kese ya da kabak lifiyle 5 dakika fırçalar gibi göbek, basen, popo, bel sertçe fırçalanacak. 5 dakika kadar susam yağı, kekik yağı, biberiye yağı, melisa yağı ile aynı bölgeye masaj yapılacak.

Kahvaltı: bir adet kabuklu yeşil elma, bir adet sert şeftali

Ara: 2 parmak taze dil peyniri yiyebilirsiniz.

Öğle: Bir porsiyon derisiz ızgara tavuk, bol rokalı ve taze soğanlı yeşil salata.

Ara (saat 15.00): 3-4 adet yulaflı bisküvi.

Ara (saat 17.30): bir adet yeşil elma.

Akşam: 4-5 kaşık zeytinyağlı fasulye (az yağlı), bir dilim tam buğday ekmeği, mevsim salatası.

Gece: Bir su bardağı şekersiz tarçınlı ılık light süt. 3-4 fincan rezene çayı, yeşil çay, mısır püskülü, kiraz, avakado yaprağı karışım çayı içilecek.

Yasaklar

– Kolalı, şekerli içecekler

– Kızartma

– Hayvansal katı yağlar (tereyağı, kaymak, yağlı şarküteriler, yumurtanın sarısı, yağlı süt ürünleri, yağlı etler, tavuk – balık derisi, tam yağlı süt)

– Alkol (özellikle bira)

– Beyaz un

– Beyaz şeker

– Doğum kontrol hapları

– Aşırı gündüz uykusu

– Çikolata

– Yağlı çerezler

– Cips

Dr. Ender Saraç

Tok Kalmanızı Sağlayacak Öneriler

  • Karnabahar ve brokoliyi hafif haşladıktan sonra üzerine yoğurt döküp tatlandırın. Lif açısından zengin besinler olduğundan tok kalmanızı sağlayacaktır.
  • Salatalığı iyice yıkadıktan sonra kabuklarıyla birlikte ince ince dilimleyip üzerine bolca dere otu ekleyin. Bu sebze karışımının kalorisi son derece azdır ve tok tutucudur.
  • 200 gram ananası ince doğrayıp süzgeçten geçirin. 100 gram kefir ve taze nane ekleyin. Ananastaki enzimler protein sindirimini hızlandırır ve oldukça doyurucudur.
  • Ana öğünler arasında acıkırsanız kuru üzün ya da kuru kayısı yemenizde fayda var. Bu tarz besinler kan şekerinin düşmesini engeller. Ancak fazla tüketilmesi fazla kalori almanıza sebep olur.
  • Bir demet maydanozu blenderden geçirip sebze suyuyla karıştırın. Birkaç damla acı biber sosu ekleyip için. Bu sayede yağ yakımı kolaylaşacaktır.
  • Kırmızı elmayı ince ince dilimleyip 1 çay kaşığı kıyılmış ceviz ve yarım çay kaşığı yonca balı ekleyip karıştırın. Bu karışım hem çok doyurucudur hem e bağırsakların çalışmasına yardımcı olur.
  • Günü enerjik geçirmek için yulaf ezmesi hazırlayıp içine kuru meyveler ekleyin. Böylelikle karbonhidrat ihtiyacınızı gidermiş olursunuz.
  • Portakaldan ve ıspanak yaprağından oluşan bir salata hazırlayın. Salatayı bir miktar yoğurt ve bir tutam tuz ile karabiberden oluşan bir sos ekleyip tatlandırabilirsiniz.