Öğrenci İçin Yeni Bir Başlangıç: Karne

Kötü karnenin öğrencinin kişiliğini ve genel başarısını gösteren bir araç olmadığını belirten Uzman Klinik Psikoloğu Neslihan Arıcı, “Kötü karne bu bağlamda hayatın sonu değil, tam tersine hayatın başıdır” dedi.

Medipol Hastanesi Uzman Klinik Psikologlarından Neslihan Arıcı, kötü karnenin öğrencinin sadece bir yılda aldığı derslerdeki performansını gösterdiğini belirterek, “Öğrencinin kişiliğini, genel başarısını gösteren bir araç değildir. Bu bağlamda hayatın sonu değil, tam tersine hayatın başıdır. Çünkü kötü karneyle öğrenci hayatında neleri değiştirmesi gerektiğini fark edebilir ve ileriki performansını değiştirmek için adımlar atabilir” dedi.

Öğrencinin karnesinde düşük performans sergilemesine veya başarısızlığına neden olarak birçok etkenin olabileceğini belirten Arıcı, şöyle devam etti: “Bu etkenler arasında ailenin öğrenciyi ders konusunda kontrol etmemesi ya da çok kontrol etmesi, öğrencinin ders çalışma yöntemlerini bilmemesi, öğrenciye sorumluluk anlayışının öğretilmemesi, öğrencinin önünde başarılı modeller olmaması ya da çok başarılı modeller olması, öğrencinin ailesinin ve öğretmeninin öğrenciden beklentisinin yüksek veya düşük olması, öğrencide öğrenme veya dikkat sorunun olması, öğrencinin içsel motivasyonun düşük olması, öğrencinin ders çalışma sonucunda alacağı kazançlarını fark etmemesi, öğrencinin ailesi ve arkadaşlarıyla olan olumsuz ilişkisi, öğrencinin sınıf ortamındaki konumu, öğretmenin dersi çok etkin verememesi, dersin zorluğu, yer almaktadır.”

Anne – babalar dikkat!

Karnedeki zayıfları değerlendirmede anne babalara çok iş düştüğünü hatırlatan Arıcı, dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle sıraladı:

İlk olarak aile karnesinde zayıflar alan öğrenicinin zayıflar almasına etki eden nedenleri gözden geçirmelidir. Karnede zayıf notlarda ailenin kendisinin sebep olduğu etkenler varsa (Çok baskı yapma ya da hiç ilgilenmeme, sorumluluk vermeme, yüksek veya düşük beklentili olma, olumsuz ilişki kurma) aile bunu kendileri ele almalıdır. İyi model olmak her zaman öğrenciyi olumlu etkilemektedir. Karnedeki zayıf notlarda öğrencinin yaptığı yanlışlar varsa (Ders çalışmama, çok bilgisayar oynama, sorumluluk alamama çalışma sonucunda alacağı kazançlarını fark etmeme) bunlar öğrenciyle konuşulmalı ve ailecek bunlara çözüm bulunulmalıdır.